2020 оны 5-р сарын 31, Ням гараг Зурхай   Цаг агаар

Хэцүү асуудлаа унтаж байхдаа шийдэх гайхалтай арга!


2018 оны 5-р сарын 29. 08:09

Биднийг унтаж байхад тархи хэрхэн асуудлыг шийддэг вэ?

Үйл хөдлөл хариуцсан хэсэг унтаж байхад ухамсар тухайн өдөр болсон бүх зүйлийг дүгнэж, урт хугацааны санах ой руу шилжүүлж хадгалдаг. Хэрвээ замд нь ямар нэгэн саад тулгарч байвал үүнийг шийдвэрлэх гэж оролддог байна. "Би тархины ухамсарт үйл ажиллагаанд итгэдэг. Тархи бидний төсөөлөөгүй үед ч гэсэн ажиллаж байдаг. Бидний өдөр бодож байсан аливаа зүйлийг тархи шөнө боддог. Хэрвээ би ямар нэг зүйлийн хариуг гаргаж чадахгүй байвал орой унтахынхаа өмнө боддог бөгөөд өглөө би гайхширсан байдалтай сэрдэг". (Александр Белл)

Мэдээж дөнгөж сэрмэгц бүх асуудал шийдэгдэнэ гэж байхгүй. Таны санааг зовоож байгаа зүйл дээр ухамсараа илүү ажиллуулахын тулд тухайн зүйлийн талаар байнга бодох хэрэгтэй.  Энэ тохиолдолд тархи энэхүү асуудлыг шийдвэрлэхийн тулд ажиллах болно. Унтаад сэрмэгц таны толгойд орж ирсэн бодолд та анхаарал хандуулах хэрэгтэй. Удаан хугацааны турш хойш тавих хэрэггүй. Эс тэгвээс та тун амархан мартах болно.  Хэдийгээр бид зүүдээ удирдаж чаддаггүй ч зүүд бидэнд тустай мэдээллийг өгч чаддаг. Учир нь бид тэднийг REM нойрны хэлбэрт байх үедээ хардаг.

Хүмүүсийг дөнгөж сэрээмэгцээ анаграмм бодох туршилтыг хийсэн байна. Туршилтанд хамрагсдын зарим хэсгийг нь гүн нойрондоо байхад нь сэрээж, заримыг нь зүүрмэглэж байхад нь сэрээж босгожээ. Гүн нойрондоо унтаж байсан хүмүүс 32 хувиар илүү бодсон гэнэ. Тиймээс өөрийн зүүдэндээ маш анхааралтай хандах хэрэгтэй.

Зүүдэндээ асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэх вэ?

Юуны түрүүнд таны санааг юу зовоож байгаа болохыг тодорхойл. Жишээлбэл, та өөрийн ажилд сэтгэл хангалуун бус байгаа, өөр хот руу нүүх үгүйгээ болон аливаа асуудалд цэг тавих хэрэгтэй үгүйгээ шийдвэрлээгүй байгаа гэх мэт. Эдгээр асуудлыг бид хэдийгээр өдрийн цагаар бодож байгаа ч бидний анхаарлыг сарниулах зүйл маш их бий.

Тиймээс зүүдэн дундаа аливаа асуудлыг шийдвэрлэхийн тулд дараах зарчмыг баримтлаарай.

1. Унтахын өмнө тулгарч буй асуудлаа бодох

Орой унтахынхаа өмнө ядаж 30 минут өөрийн санааг зовоож буй асуудлын талаар бод. Уг асуудлыг шийдвэрлэхийн тулд ямар арга ашигласан, ямар арга ашиглаагүй гэдгээ бодоод үзээрэй.

2. Хугацаа тодорхойлох

Унтахынхаа өмнө өөрт тулгарсан асуудлыг бодохоос гадна тодорхой цаг хугацааг тодорхойлох хэрэгтэй. Мэдээж та шөнөжингөө тайван бус байхыг хүсэхгүй байгаа биз дээ. Жишээлбэл: “Миний хийж буй ажил надад таалагдахгүй байна. Би юу буруу хийгээд байгаа юм бол? Энэ асуултын хариуг би өглөө 07.00 цаг гэхэд олохыг хүсэж байна” гэх мэт.

3. Өөрийн бодлыг бичиж ав

Өглөө сэрмэгцээ таны толгойд орж ирсэн бодлыг бичиж аваарай. Зарим зүйлсийг мартахгүйн тулд унтахынхаа өмнө хажуудаа үзэг, цаас тавиад унтсан ч болно.

Хэрвээ өглөө асуултын хариултыг олоогүй бол санаа зовох хэрэггүй. Энэ бол богино хугацаанд шийдвэрлэгдэх зүйл биш. Тэвчээртэй байх хэрэгтэй гэж танд зөвлөе.

4. Бодох цаг гарга

Аяга цай, эсвэл кофе хийгээд өөрийн бодлыг ямар нэг зүйл дээр буулгаж ав. 30 минутын турш таны толгойд орж ирж буй бүх зүйлийг тэмдэглэ. Таны бодож байгаа зүйл асуудалд хамаатай юу, үгүй юү гэдэг нь сонин биш.  Хамгийн гол нь зөвхөн толгойд байгаа зүйлээ  л цаасан дээр буулгах нь чухал.

5. Дүгнэлт гарга

Ингээд тэмдэглэл хөтөлж дууссаны дараа бага зэрэг амарч бичсэн тэмдэглэлээ дахин нэг уншаарай. Танд чухал шаардлагатай гэсэн хариултыг тэмдэглэж ав. Энэ нь аливаа асуудлыг шийдвэрлэхэд дөхөм болно. Магадгүй та асуудлыг шийдвэрлэх хариултыг шууд олж авч чадахгүй байж болох юм. Гэхдээ урд өдөр нь шийдвэрлэхэд хэцүү байсан зүйл маргааш нь ямар амархан байсан болохыг ойлгоно. Дээрх таван алхмыг хийснээр та ямар нэг төлөвлөгөөтэй болно гэдэгт итгэлтэй байна.

Манай сайт Танд таалагдаж байна уу. LIKE дараарай, баярлалаа

Сэтгэгдэл бичих

Анхааруулга

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд azjargal.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.

Сэтгэгдэл:   0

Шинэ мэдээ

Хүүхдээ дагуулж айл хэсэхгүй, хийжүүлсэн ундаа, чихэр, чипс өгөхгүй байхыг зөвлөж байна13 цаг 14 минутын өмнө

Бэрдээ бэлэглэх ном13 цаг 17 минутын өмнө

Цахим судалгааны азтан болоорой13 цаг 19 минутын өмнө

Өрнийн зурхай13 цаг 24 минутын өмнө

Цаг агаарын мэдээ13 цаг 25 минутын өмнө

Хөнгөлөлт эдлэх боломжтой Рашаан СувиллуудӨчигдөр 04 цаг 35 минут

Хүүхдэд С аминдэм дутагдвал өсөлтийн хурд нь буурч, уцаартай болдогӨчигдөр 04 цаг 33 минут

Энэ өдрийн зурхай2020 оны 5-р сарын 30. 03:03

Улаанбаатарт өдөртөө 13 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 30. 03:03

Насны хишиг болон бусад тэтгэмжийг цахим системээр олгоно2020 оны 5-р сарын 29. 05:49

Сайн Аав мянган сайн багштай тэнцүү2020 оны 5-р сарын 29. 05:45

Коронавируст халдварын үед хүүхдийн баяраар анхаарах зөвлөмж2020 оны 5-р сарын 29. 05:23

Хүүхэд өвдөхөд эцэг эхчүүдийн мөрдөх 10 зарчим2020 оны 5-р сарын 29. 05:19

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 28. 23:43

Улаанбаатарт өдөртөө 7 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 28. 23:41

Эрүүл мэндийнхээ төлөө хооллоорой2020 оны 5-р сарын 28. 03:52

Зуныг гэр бүлээрээ аз жаргалтай өнгөрүүлэх аргуудаас2020 оны 5-р сарын 28. 03:49

Хүүхдүүддээ бэлэг сонгохдоо дараах зүйлсийг анхаарна уу2020 оны 5-р сарын 28. 03:38

“Хүүхдээ сонсох өдөр”2020 оны 5-р сарын 28. 03:32

Хан-Уул дүүрэг хуучин хувцас авах цэгтэй болжээ2020 оны 5-р сарын 28. 03:31

Өнөөдөр болох үйл явдал2020 оны 5-р сарын 28. 01:05

Энэ өдрийн зурхай2020 оны 5-р сарын 28. 00:53

Улаанбаатарт өдөртөө 18 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 28. 00:53

Цар тахлын үед эцэг, эх, асран хамгаалагчид өгөх зөвлөгөө2020 оны 5-р сарын 27. 01:41

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 27. 01:36

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 27. 01:34

Хүүхдийн баярыг гэр гэртээ тэмдэглэхийг уриаллаа2020 оны 5-р сарын 26. 07:08

Япон улс онц байдлын дэглэмээ бүрэн цуцлалаа2020 оны 5-р сарын 26. 07:00

Энэ өдрийн зурхай2020 оны 5-р сарын 26. 00:09

Улаанбаатарт өдөртөө 22 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 26. 00:07

УОК хөл хориог зургадугаар сарын 30 хүртэл сунгалаа2020 оны 5-р сарын 25. 05:33

Коронавирусийн халдвар аваад эдгэрсэн хүний тоо 33 боллоо2020 оны 5-р сарын 25. 04:24

Өнөөдөр болох үйл явдлууд2020 оны 5-р сарын 25. 02:53

“ИРГЭДИЙН ОРОЛЦООТОЙ НОГООН ХОТ”2020 оны 5-р сарын 25. 01:25

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 25. 01:20

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 25. 01:20

Ноосны урамшууллыг малчдын данс руу ШИЛЖҮҮЛЖ эхэлжээ2020 оны 5-р сарын 24. 05:27

Шатахууны үнэ 100 орчим төгрөгөөр буурна2020 оны 5-р сарын 24. 05:12

Амьдралынхаа хэв маягийг ялимгүй өөрчилснөөр өөдрөг амьдрах боломжтой2020 оны 5-р сарын 24. 05:10

Өдөр бүрийг хэрхэн аз жаргалтай болгох вэ?2020 оны 5-р сарын 24. 05:06

Тасган-Баянбүрдийн замын хөдөлгөөнийг нээлээ2020 оны 5-р сарын 24. 05:02

Луувангийн ач тус2020 оны 5-р сарын 24. 02:40

Өнөөдрийн зурхай2020 оны 5-р сарын 24. 02:33

Улаанбаатарт өдөртөө 20 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 24. 02:32

“Мөрөөдөх эрх”2020 оны 5-р сарын 23. 07:32

“Амны хаалтаа зүүцгээе” аян2020 оны 5-р сарын 23. 07:29

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 23. 07:27

ГАРАА ХЭРХЭН УГААХ ВЭ?2020 оны 5-р сарын 23. 07:26

Өнөө, маргаашдаа нутгийн зарим газраар бороо орно2020 оны 5-р сарын 23. 07:25

Нүдээ хайрлаарай2020 оны 5-р сарын 23. 07:23

Зөгийн балны ач тус2020 оны 5-р сарын 22. 08:20

Зуны улиралд дархлаагаа хэрхэн дэмжих вэ2020 оны 5-р сарын 22. 04:13

Өнөөдөр болох үйл явдлууд2020 оны 5-р сарын 22. 02:30

Энэ өдрийн зурхай2020 оны 5-р сарын 22. 00:05

Улаанбаатарт өдөртөө 13 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 22. 00:03

Халдвараас сэргийлж утсаа байнга ариутгахыг зөвлөж байна2020 оны 5-р сарын 21. 02:13

Аз жаргалтай гэр бүлийн жор2020 оны 5-р сарын 21. 02:09

Өнөөдөр болох үйл явдлууд2020 оны 5-р сарын 21. 02:02

Нөөцийн махны худалдаа үргэлжилсээр байна2020 оны 5-р сарын 21. 01:52

"COVID-19" халдварын эргэн тойронд2020 оны 5-р сарын 21. 01:51

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 21. 01:45

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 21. 01:40

Иргэдэд хүргэх зөвлөмж2020 оны 5-р сарын 18. 02:15

НАРНЫ ТОСЫГ ХЭРХЭН ЗӨВ ТҮРХЭХ ВЭ?2020 оны 5-р сарын 18. 02:04

Коронавируст халдвараас хэрхэн сэргийлэх вэ2020 оны 5-р сарын 18. 01:56

НӨАТ нийт 28 304 иргэн азтан болжээ2020 оны 5-р сарын 18. 01:49

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 18. 01:47

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 18. 01:46

Эмэгтэйчүүд кофенд илүү дуртай юу?2020 оны 5-р сарын 17. 03:21

ДЭМБ-ын хоолны зөвлөмж2020 оны 5-р сарын 17. 03:19

Нэг ширхэг усан үзэм2020 оны 5-р сарын 17. 03:10

iPhone утас амны хаалт зүүсэн эзнээ таньдаг болно2020 оны 5-р сарын 17. 03:08

НӨАТ-ын урамшууллын сугалааны тохирол өнөөдөр орон даяар шууд явагдана2020 оны 5-р сарын 17. 03:06

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 17. 03:05

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 17. 03:03

12 дугаар ангийн сурагчдын давтлага эхэллээ2020 оны 5-р сарын 14. 07:30

СЭРЭМЖЛҮҮЛЭГ2020 оны 5-р сарын 14. 07:25

Өнөөдөр болох үйл явдлууд2020 оны 5-р сарын 14. 01:47

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 14. 01:45

Улаанбаатарт өдөртөө 25 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 14. 01:43

Ихэнх нутгаар хүчтэй цасан болон шороон шуурга шуурна2020 оны 5-р сарын 13. 10:29

“Тээврийн ухаалаг системийг хөгжүүлэх үндэсний хөтөлбөр”2020 оны 5-р сарын 13. 10:17

Гүйхийн 70-н ач тус2020 оны 5-р сарын 13. 10:12

Хасарваань жимсний гайхамшиг2020 оны 5-р сарын 13. 10:09

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 13. 01:17

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 13. 01:09

Амны хаалт хэрэглэхэд анхаарах зүйлс2020 оны 5-р сарын 11. 09:19

Модыг амжилттай тарьж, арчлах таван зөвлөмж2020 оны 5-р сарын 11. 06:38

Цаашид ихэнх нутгаар дулаарна2020 оны 5-р сарын 11. 02:45

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 11. 01:40

Хүчтэй салхи салхилж, шороон шуурга шуурахыг анхааруулж байна.2020 оны 5-р сарын 11. 01:35

Нимбэг-Таны эрүүл мэндэд2020 оны 5-р сарын 10. 03:40

Ирэх 6-р сард бүх нийтээрээ 3 өдөр амарна2020 оны 5-р сарын 10. 03:38

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 10. 02:00

Улаанбаатарт өдөртөө 12 хэм дулаан2020 оны 5-р сарын 10. 01:59

Залуу хүн шиг мөрөөд2020 оны 5-р сарын 8. 05:06

“Дэлхийн хүмүүнлэгийн өдөр” тохиож байна2020 оны 5-р сарын 8. 04:56

Өрнийн зурхай2020 оны 5-р сарын 8. 04:37

Эмч нартаа хайр түгээе!2020 оны 5-р сарын 8. 04:36

Цаг агаарын мэдээ2020 оны 5-р сарын 8. 03:29